مقدمات الزام استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد فراهم شد

0
4

نیازعمران –در نشستی مشترک و سه‌جانبه و با حضور مدیران و معاونان سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، شهرداری تهران و اداره کل استاندارد این استان، جلسه‌ای با محوریت الزامات مصالح ساختمانی استاندارد تشکیل شد.

به گزارش نیازعمران به نقل از روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، این جلسه با حضور مهندس سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، مهندس علی کریمی آنچه نائب رئیس سازمان نظام‌مهندسی و دبیر کمیته مشترک استاندارد، مهندس حسین احمدی معاون خدمات مهندسی سازمان نظام‌مهندسی، مهندس هادی شفیعی گل معاون مدیرکل استاندارد استان تهران، مهندس مرجان میری معاون مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران، مهندس بابک کرم بارنگی رئیس کارگروه اجرایی کمیته مشترک استاندارد و سایر مدیران و کارشناسان مربوطه در روز سه‌شنبه مورخ ۲۵ شهریورماه به میزبانی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران تشکیل شد.

تصمیم‌گیری در خصوص نحوه همکاری مشترک بابت ساماندهی و الزام به تولید و مصرف مصالح و تجهیزات ساختمانی مشمول مقررات استاندارد ملی اجباری، تصمیم‌گیری در خصوص نحوه نظارت و کنترل اجرای مقررات ملی ساختمان و ضوابط استاندارد در کارگاه‌های ساختمانی و انتخاب مصالح پرکاربرد در پروژه‌های شهر و استان تهران، تصمیم‌گیری در خصوص دوره‌های مشترک آموزشی و با موضوع مقررات ملی ساختمان و ضوابط استاندارد برای مهندسان ناظر و کارشناسان و مدیران شهرسازی شهرداری‌ها از موضوعات مهم این نشست بود.

همچنین تجربیات شهرداری تهران بر اساس اجرای مصوبه شورای اسلامی این شهر در خصوص الزام شهرداری به فرهنگ‌سازی، ترویج و استفاده از مصالح و فراورده‌های ساختمانی موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت و مقرر شد جلسات کارشناسی در دوره مشخص و منظم با حضور کارشناسان سه طرف به‌منظور پیاده‌سازی و اجرایی نمودن ضوابط استاندارد و تبادل تفاهم‌نامه مشترک و سه‌جانبه تشکیل شود.

مهندس سعید سعیدیان ،رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان نیز با حضور در این نشست، برگزاری این جلسه را بر اساس تقویت تعاملات کاری، عنوان نمود و از حاضرین و مسئولین امر تقدیر و تشکر کرد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، بررسی کارشناسانه را جزء لاینفک هر تفاهم‌نامه‌ای بیان کرد و افزود: امیدواریم با برگزاری نشست‌های کارشناسی، تمام نقاط قوت و ضعف بررسی و درنهایت به تفاهم‌نامه‌ای خوب و جامع برسیم.

وی با اشاره به این‌که در شروع هر فعالیتی، احتمال وجود اشکالات هست، ادامه داد: همکاری‌های مشترک و اراده قوی در حل مشکلات می‌تواند، حرکت در این مسیر را تسهیل نماید.

مهندس کریمی آنچه،نایب‌رئیس سازمان و دبیر کمیته مشترک استاندارد نیز، با ارائه توضیحاتی در مورد فراورده‌ها و مصالح دارای استاندارد ملی اجباری، استفاده از این مصالح را ضرورت ارتقای کیفیت ساخت‌وساز قابل‌توجه مهندسان ناظر سازمان برشمرد و افزود: در موضوع استانداردهای ملی اجباری، مسئله اصلی حفظ جان افراد است و در این موضوع هیچ‌گونه بهانه‌ای نباید وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است ناظران ساختمانی، سازندگان و مصرف‌کنندگان نهایی کالا، جهت اطلاع از صحت استاندارد محصول، می‌توانند کد ده‌رقمی درج‌شده بر روی کالای موردنظر (زیر نشان استاندارد) را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند که ظرف چند ثانیه پاسخی به آن‌ها داده خواهد شد که در آن صحت نشان استاندارد، تاریخ اعتبار، شرکت درخواست‌کننده، نوع محصول و تاریخ صدور قیدشده است.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید