اصلاحیه قانون نحوه تملک آپارتمانها

0
56

مهندس سعیدیان در دیدار رؤسای صنوف و مجامع تخصصی با معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد: دیدگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درخصوص اصلاحیه قانون نحوه تملک آپارتمانها

به گزارش نیازعمران به نقل از مهندس سعید سعیدیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به دیدار انجام شده رؤسای صنوف و سازمانهای تخصصی و مجامع حرفه‌ای با معاون اول رئیس جمهور، بحث و نظر درخصوص لایحه اصلاحیه قانون نحوه تملک آپارتمانها و آیین نامه اجرایی مرتبط با آن را از محورهای اساسی مورد گفت و گو در این ملاقات عنوان نمود.

در حال حاضر در کمیسیون دولت لایحه اصلاحیه قانون نحوه تملک آپارتمانها و آیین نامه اجرایی آن توسط کارشناسان دولت در حال بررسی است که براساس بند چ ماده ۱۰ این لایحه استفاده از آپارتمانهای با کاربری مسکونی به عنوان دفاتر فنی و مهندسی، دفاتر ازدواج و طلاق، دفاتر وکالت و … ممنوع اعلام خواهد شد.

اصلاحیه قانون نحوه تملک آپارتمانها

مهندس سعیدیان به نمایندگی از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در این دیدار خطاب به دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان حدود ۶۰۰ هزار عضو در کشور داشته و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نیز با بیش از ۱۲۰ هزار عضو مهندس بزرگترین تشکل حرفه ای و تخصصی غیر دولتی کشور می باشد ، اظهار داشت: در شرایط فشار اقتصادی سنگین و تورم بالا و شیوع چشمگیر کرونا و رکود فعالیتهای عمرانی، اکثریت مهندسان در مضیقه هستند و با توجه به کاهش عرضه فعالیتهای ساختمانی، حتی قادر به پر کردن ظرفیت هایی را که قانون برای شان تعیین نکرده نیستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، در این دیدار که دکتر سیمایی صراف دبیر هیأت دولت نیز حضور داشت، خاطر نشان ساخت: در حالیکه مهندسان با چالشهای اقتصادی مواجه هستند و این صنف با حداقل شکایت و بدون بروز هیچ مشکلی در دفاتر مهندسی فعالیت می کنند، وارد کردن فشار مضاعف به مهندسان خدوم و مسئولیت پذیر اصلاً به صلاح نمی‌باشد.

مهندس سعیدیان در این دیدار خواستار حذف کلی لایحه پیشنهادی دولت و یا اصلاح سنجیده و منطقی لایحه به نحوی که مشکلی برای مهندسان و صاحبان حرف تخصصی ایجاد ننماید، گردید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود:در این جلسه، رؤسای صنوف حرفه ای و سازمان های تخصصی، دیدگاهها و نظرات خود را درخصوص چالشهای پیش رو و مسائل روز کشور بطور شفاف و دقیق با معاون اول رئیس جمهور و دبیر هیأت دولت مطرح نمودند.

در این دیدار، دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، ضمن استقبال نظرات و دیدگاههای تخصصی رؤسای مجامع صنفی و سازمانهای تخصصی و حرفه ای کشور بر تلاش برای حفظ حقوق اصناف و مشاغل با تأمین حقوق شهروندان تأکید کرد.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید