تاکید شهردار تهران بر نقش شورایاران

0
217

تاکید شهردار تهران بر نقش شورایاران در پروژه‌های کوچک مقیاس محلی و توسعه شهر

جلسه پروژهای کوچک مقیاس محله‌ای در حوزه خدمات شهری، سلامت و محیط زیست با حضور مسجد جامعی و میلانی رئيس و نایب رئیس ستاد هماهنگي شوراياري ها، فراهانی رییس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران، غلامی دبیر اجرایی ستاد، یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و رابطین شورایاری‌ مناطق ۲۲گانه برگزار شد.

احمد مسجد جامعی رئیس ستاد شورایاری‌ها در این جلسه و در جمع رابطین شورایاری مناطق گفت: پروژه‌های کوچک مقیاس محله محور اساس فعالیت شورای پنجم در سال جاری است و لازم است در هفته تهران حدود ۵۰ پروژه محلی از ۱۰۰۰ پروژه اجرایی شود. مسجد جامعی با اشاره به ایام محرم گفت: در محله دزاشیپ رسمی بین هیات ها وجود دارد که در ایام محرم هیاتی در مراسم دیگر شرکت می‌کردند و یا در منطقه ۱۲ مکانی به نام سراب وجود دارد که مردم بعد از ظهر عاشورا در آن مکان جمع می‌شدند. از این جهت بسیار زیباست که شورایاران چنین مراسمی را در نظر داشته باشند تا در ایام کرونا این مراسم‌های کهن جایگزین مراسم سالهای قبل شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، وی افزود: اختلاف بر سر پذیرش جایگاه شورایاران وجود دارد با این وجود شورایاران ظرفیت استفاده از جایگاه خود را دارند و آقای حناچی نیز تاکید ویژه‌ای بر استفاده از جایگاه شورایاران در توسعه محلات دارد.

رقابت معاونت‌های شهرداری بر سر اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس

مجید فراهانی رئیس کمیته شورای شهر تهران نیز در این جمع گفت: پروژه‌های کوچک مقیاس محلی، مهم‌ترین پروژه شورای پنجم است. از این جهت شورا در حال بررسی است که این پروژه‌ها مطابق با نیازهای محلات باشد.

فراهانی با تاکید بر این که در هفته تهران چندین پروژه کوچک مقیاس باید در تهران اجرایی شود از رقابت معاونت‌های مختلف شهرداری برای اجرای این پروژه‌ها خبر داد.

تاکید شهردار تهران بر نقش شورایاران

فراهانی با تاکید بر این که بیشترین میزان پروژه‌های کوچک مقیاس در مسائل خدمات شهری و محیط زیست است گفت:٧۵ محله مسائل مربوط به فضای سبز؛ ۴۲ محله میدان میوه و تره بار، ۲۷ محله مسئله پل عابر پیاده، ۲۲ محله مشکل زباله، ۱۰ محله مبارزه با حیوانات موذی و ۳ محله پارکینگ و جمع آوری زباله را مطرح کرده‌اند.

رئیس کمیته بودجه با تاکید بر حل این مشکلات گفت: با ورود سرمایه گذار بسیاری از این مشکلات از جمله میادین میوه و تره بار قابل حل است. حتی در برخی محلات زمین‌های وقفی شناسایی شده تا به اسم واقف پارکی در آن محله ایجاد شود، فهرست کامل این موارد خدمت یزدانی معاون خدمات شهری ارائه داده خواهد شد.

مدیران اجرایی قدر شورایاران را بدانند

یزدانی معاون خدمات شهری در این جلسه گفت: مدیران اجرایی باید جایگاه شورایاران را درک کنند تا از ظرفیت آنها در امور اجرایی استفاده شود.

یزدانی تاکید کرد شهردار تهران تاکید ویژه‌ای بر اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس دارد. وی با اشاره به احصاء مشکلات محلات افزود: مشکلات زیادی در دل محلات وجود دارد اما چانه زنی شورایاران در این زمینه بسیار اثرگذار است.

یزدانی تاکیدکرد: در حال حاضر ۲۴۵ بازار میوه و تره بار در محلات تهران وجود دارد که امسال با تاکید مدیریت شهری به ۲۷۵ عدد می‌رسد و با مصوبه شورا نیز ۳ بازار میوه و تره بار در تهران ایجاد می‌شود.

وی در ارتباط با بوستانها و میادین میوه تره بار گفت: این دو مورد زیر مجموعه پروژه‌های محلی است و با تدابیر صورت گرفته تعداد محلات بدون بوستان در تهران در طول سه سال اخیر کاهش یافته است. تعداد قابل توجهی باغ در مناطق مختلف تهران نیزشناسایی شده و به سرانه رفاهی تهران افزوده شده است که تعداد آنها به ۶٨ باغ می‌رسد. یزدانی افزود: امسال در ۹ منطقه تعداد قابل توجهی سرویس بهداشتی حتی خارج از پارک‌ها ایجاد خواهد شد.

تاکید شهردار تهران بر نقش شورایاران

حمیدی رابط شورایاری منطقه یک در این جلسه از کاهش تعداد پروژهای محلی در منطقه یک خبر داد و گفت: شورایاران در شناسایی این پروژه‌ها زحمات زیادی کشیده‌اند. ایجاد پارکینگ و پایانه اتوبوسرانی، تکمیل کمربند سبز البرز، پیاده راه قدس تا تجریش، جمع آوری بساط گستران در میدان تجریش از جمله مشکلات محله است که ضروری است در پروژه‌های کوچک مقایس به آنها توجه شود.

رحمانی پناه رابط شورایاری منطقه ۶ نیزگفت: در میدان ۷ تیر در گذشته سرویس بهداشتی وجود داشته که احیا آن لازم است. معابر منطقه به شدت نیازمند بازسازی است زیرا روشندلان زیادی در معابر این منطقه عبور می‌کنند. باز آفرینی پاتوق‌های محلی و ترمیم اشکال هندسی چهار راه‌ها در سطح منطقه بسیار ضروری است. همچنین ابنیه پارک‌های قدیمی نیازمند به بازسازی است و ایمنی روشنایی پارکها نیز باید در اولویت قرار گیرد.

میکائیل سعید رابط شورایاری منطقه ۱۲ نیز در این جلسه افزود: حال منطقه ۱۲ چندان مطلوب نیست. پروژه‌های نیمه کاره در سطح منطقه رها شده است شرایط میدان امام (ره) هم اساساً خوب نیست. در محله دروازه شمیران تعداد قابل توجهی سرویس بهداشتی وجود ندارد. همچنین در محله تختی، ۷ هکتار زمین وجود دارد که در صورت بارگذاری خدمات قابل توجهی به مردم محله ارائه خواهد شد. محله تختی، فردوسی و هرندی نیز درخواست ایجاد سالن میوه و تره بار دارند. متاسفانه جوی های محله، محلی برای شنای کودکان است که باعث بیماری‌های عفونی در منطقه شده است.

حسین زاده رابط شورایاری منطقه ۱۵ نیز در این جمع گفت: کوچک‌ترین وظیفه شهرداری رفت و روب است. متاسفانه این مورد در سطح منطقه به گونه‌ای است که حتی بسیاری از محلات مخازن جمع آوری پسماند به میزان لازم را ندارند. وی تاکید کرد: پروژه‌های کوچک مقیاس در سطح محلات هنوز اجرا نشده است و خواهشمندیم که اعضای شورای شهر درصدد اجرای این پروژه‌ها باشند زیرا مردم از شورایاران توقع دارند.

قاسمی رابط شورایاری منطقه ۵ نیز افزود: ۷۳ پروژه در منطقه شناسایی شده و با توجه به اجرای این پروژه‌ها، در هفته تهران تعدادی از این پروژه اجرایی خواهد شد.

آقا محمدی رابط شورایاری منطقه ۱۹ نیزگفت: انگیزه بالایی برای اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس در منطقه ۱۹ وجود دارد. تکمیل خیابان رحمان نیازمند همکاری مسئولین میدان تره بار است تا خیابان رحمان به شقایق باز شود. خروجی وصال به آزادگان مسدود شده است که در صورت ایجاد دستورات لازم این معبر نیز باز می‌شود.

ثمری نیک رابط شورایاری منطقه ۳ در خصوص پروژه‌های منطقه گفت: معاونت خدمات شهری کمترین تعامل را با شورایاری داشته است و پروژه‌های ناکار آمدی تحت عنوان پروژه‌های محلی به تصویب رسیده است.
وی افزود: محله ده ونک مشکلات زیادی دارد از جمله آن مسائل مربوط به فاضلاب این محله است که با اجرای یک چاه جذبی این مشکل حل می‌شود. همچنین مجتمع بازیافت منطقه زندگی مردم را مختل کرده است و سوله‌های مدیریت بحران منطقه نیز در این مجموعه از کاربری مدیریتی برای بحران منطقه خارج شده است.

قدیمی رابط شورایاری منطقه ۲۲ مشکل فاضلاب این منطقه را اولویت منطقه دانست و شرایط بوستان‌های این منطقه را نامطلوب اعلام کرد.

آقاجانی رابط شورایاری منطقه ۱۷ نیز در این جلسه گفت: سطح تعامل شهردار منطقه با شورایاران عالی است. در پروژه‌های کوچک مقیاس نیز تعریف و اجرای پروژه آغاز شده است اما این احتمال وجود دارد که در ادامه با بحران بودجه روبرو شویم.

بخشایشی رابط شورایاری منطقه ۹ نیز افزود: پروژه‌های کوچک مقیاس منطقه با سرعت بالایی در حال اجراست.
مقدم رابط شورایاری منطقه ۱۳ نیز در این جلسه تاکید کرد: چند محله از جمله امامت، اشراقی، پیروزی فاقد پارک هستند اما پارک سرخه حصار در منطقه وجود دارد. وی از تعامل مطلوب شهرداری منطقه و شورایاران خبر داد و گفت: کاهش مخزن‌های زباله در سطح منطقه نیازمند فرهنگ سازی ابتدایی است.

موسوی رابط شورایاری منطقه ۷ نیز در این جلسه افزود: محلات منطقه فاقد فضای سبز کافی است و اگر شورایاری‌ها نظارت بر پروژه‌های کوچک مقیاس را بر عهده دارند، مکانیزم این نظارت نیز باید در اختیار آنها قرار گیرد. دو محله منطقه فاقد بازار میوه و تره بار است اگر در فروشگاه شهروند سهروری بازار میوه و تره بار به وجود آید، بسیار مطلوب است. تملک بیمارستان جرجانی نیز موجب توسعه یافتگی منطقه خواهد شد.

تاکید شهردار تهران بر نقش شورایاران

لطفی رابط شورایاری منطقه ۱۸ نیز گفت: این منطقه بسیارکم برخوردار است اما هیچ استفاده‌ای از این زمین‌ها برای توسعه منطقه نمی‌شود. لطفی افزود: پروژه‌های کوچک مقیاس تنها بر روی کاغذ است اما بودجه‌ای ندارند ضمن اینکه مشکل دیگر این است پیمانکاری هم برای این پروژه وجود ندارد. بازار آهن شاد آباد و رویه کوبی های مبل منطقه نیز عملاً شرایط منطقه را از مطلوبیت خارج کرده است. در منطقه ۱۸ شاهد تولد خلازیر دیگر هستیم و کسی در اندیشه این مورد نیست و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده مشکلات این منطقه حل شود.

گودرزی رابط شورایاری منطقه ۱۶ گفت: دکل‌های فشار قوی منطقه مسائل زیادی را به وجود آورده است از جمله اینکه عملاً نمی‌توان در پارک‌های زیر این دکل‌ها سرویس بهداشتی ایجاد کرد.
همچنین محله علی آباد شمالی فاقد پارک محلی است.

دولابی رابط شورایاری منطقه ۱۴ نیز افزود: ۳۷ جلسه با حضور شهردار و شورایاران در منطقه ١۴ تشکیل شده است و بسیاری از خواسته‌های مردم از شورایاران در حال اجابت است. بودجه ریزی پروژه‌های کوچک مقیاس نیز در حال حل و فصل است. همچنین در محله پرستار زمین وجود دارد و می‌توان به نفع مردم استفاده کرد. سه محله منطقه نیز فاقد پارک است. امروز ایجاد پلازای امیر کبیر به جای یک مال تجاری افتخار است که در این دوره اجرا شده است. ای کاش از نماینده مردم در محلات نیز در افتتاح این پلاز دعوت می‌شد.

حدادیان رابط شورایاری منطقه ۸ نیز در این جلسه گفت: در محله نارمک زور خانه وجود دارد که در آن بسته است، می‌توان از ظرفیت این مورد استفاده کرد.

خزائی رابط شورایاری منطقه ۱۱ نیز گفت: از زمین شیطان و گورستان زباله جویا شوید و خواهشمندم از این دو مکان بازدید سر زده داشته تا با عمق مشکلات آشنا شوید. چند محله در سطح منطقه مشکل بازار میوه و تره بار دارند و چند محله نیز با مشکل فضای سبز روبرو هستند.

رضایی رابط شورایاری منطقه ۲۱ نیز تاکید کرد: پروژه‌های کوچک مقیاس نیاید معطل بماند. اجرای طرح کاپ به خوبی نتوانسته در منطقه اجرایی شود و مشکلاتی را به وجود آورده است. در برخی محلات در سطح محله اصناف صنعتی وجود دارد که نیازمند ساماندهی است.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید