افزایش ۹۱درصدی قیمت مسکن در تهران

0
8

به گزارش نیازعمران به نقل از بانک مرکزی متوسط قیمت خریدوفروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۲۴میلیون تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل۹۱.۷درصد افزایش یافته است.

به گزارش نیاز عمران، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۹ که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در شهریورماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۸٫۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶٫۸درصد کاهش و ۲۰۳٫۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۴میلیون و ۲۰۰هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵٫۱ و ۹۱٫۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در شهریورماه حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۵٫۴درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به حدود ۵۴٫۹هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۹٫۵درصد افزایش نشان می‌دهد. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۹میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۶٫۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش ۹۱درصدی قیمت مسکن در تهران

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید